Pracownia Mentor PC
MENTOR PC to laboratorium współpracujące z komputerami PC. Zarządzanie pracą grupy językowej z poziomu monitora poprzez aplikację Navigator to wyższy komfort nauczania i oszczędność czasu dla lektora.
Laboratorium Mentor PC posiada rozbudowany zestaw funkcji, m. in. dwa niezależne kanały Audio, możliwość podłączenia 8 źródeł dźwięku, co umożliwia jego szerokie zastosowanie, nie tylko jako narzędzia do nauki języka. Idealne dla szkół jako sale językowe i przedmiotowe oraz dla szkoł wyższych i językowych.
Funkcje pracowni językowej MENTOR PC (z Navigator):
Funkcje dostępne dla słuchacza:
- Praca indywidualna
- odsłuch programu nauczania zadanego przez lektora
- odsłuch wykładu lektora
- konwersacja z lektorem
- konwersacja z innym słuchaczem lub wybraną grupą
- powtarzanie zwrotów po lektorze nagranym na kasecie lub CD
- kontrola własnej wymowy
- Praca w parach
- podsłuch przez lektora wybranej pary
- konwersacja wybranej pary z lektorem
- konwersacja w parach z podkładem dźwiękowym
- Praca w grupach
- odsłuch programu nauczania przez grupę
- odsłuch wykładu lektora przez grupę
- konwersacja w grupie z możliwością kontroli przez lektora
- konwersacja w grupie z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
- konwersacja słuchacza z lektorem z transmisją do wybranych słuchaczy
- konwersacja słuchacza z grupą z transmisją lub bez
- konwersacja w grupie z podsłuchem przez inną grupę
- w każdym trybie możliwe jest nagrywanie wypowiedzi na magnetofon nauczyciela
- w każdym trybie uczeń posiada podsłuch swojego głosu
Funkcje realizowane przez wykładowcę:
- przełączanie trybów pracy
- podział słuchaczy na dwie dowolne grupy które jednocześnie realizują własne programy
- dowolne przełączanie uczniów pomiędzy grupami
- szybka (jednym przyciskiem) zamiana wybranych grup
- wyłączenie informacji o podsłuchu
- podsłuch dowolnego słuchacza, pary lub grupy
- konwersacja ze słuchaczem, parą lub grupą
- konwersacja ze słuchaczem z transmisją do wybranych słuchaczy
- konwersacja z grupą z transmisją do wybranych słuchaczy
- zapis pracy na magnetofonie
- wysyłanie programu z dowolnego źródła (magnetofon, DVD, komputer)
- prowadzenie wykładu przez wbudowany wzmacniacz i głośniki
- nauczyciel ma możliwość podsłuchu dźwięku z komputera ucznia; - uczeń będzie mógł nagrywać swój głos oraz to, co słyszy w słuchawkach - na swoim komputerze
Oprócz standardowych funkcji pracowni wersja Mentor PC umożliwia:
- tworzenie list obecności uczniów
- przyporządkowanie uczniów z listy do numerów stanowisk
- funkcja magnetofonu cyfrowego z licznikiem
- timer
- włączenie lub wyłączenie podsłuchu własnego uczniów - nowość!
- dystrybucję dwóch dowolnych kanałów dźwiękowych do oddzielnych grup - nowość !
- nakładanie dźwięku- uczeń w słuchawkach słyszy dźwięk emitowany z magnetofonu (lub innego źródła) oraz jednocześnie głos nauczyciela objaśniającego daną audycję – tej funkcji nie posiada żadna pracownia na naszym rynku!
- dystrybucję dźwięku z komputera lektora do stanowisk uczniów
- przełączanie źródła dźwięku
- rejestrację dyskusji uczniów (słyszaną przez lektora w słuchawkach) na twardym dysku za pośrednictwem magnetofonu cyfrowego
Jeżeli uczniowie mają do dyspozycji komputery (Oprogramowanie dwuścieżkowego magnetofonu cyfrowego MC):
- uczeń korzysta z funkcji magnetofonu cyfrowego, dwuścieżkowego obsługiwanego z PC,
- uczeń ma możliwość odsłuchu dźwięku z własnego komputera,
- uczeń ma możliwość regulacji siły dźwięku w słuchawkach,
- uczeń może słyszeć jednocześnie dźwięk ze swojego komputera oraz z pracowni językowej (głos lektora, audycje z CD, kasety, komputera lektora),
- uczeń może nagrywać swój głos oraz to co słyszy w słuchawkach - na swoim komputerze,
- zapis dźwięku słyszanego w słuchawkach (głos nauczyciela, audycja) i własnego głosu na dwóch oddzielnych ścieżkach umożliwia porównanie i ocenę poprawności wymowy oraz identyfikację błędów
- graficzny wykres oscyloskopowy oryginału i własnej mowy pozwala na precyzyjne wyodrębnienie błędu wymowy
- odtwarzanie (nagranej audycji lub głosu) z różnymi prędkościami pozwala na dokładne wsłuchanie się i odwzorowanie danego zwrotu
- uczeń może włączać i wyłączać podsłuch własny.