- rzucamy dwoma kostkami i porównujemy liczbę wyrzuconych oczek (dziecko uczy się pojęć "więcej - mniej")
- możemy sumować liczbę oczek w naturalny sposób - czyli rzucamy dwoma kostkami i liczymy liczbę oczek w jednym ciągu (np. kostka czerwona 3, a niebieska 4 - liczymy więc z dzieckiem oczka na czerwonej 1,2,3 a następnie kontynuując liczymy na niebieskiej 4,5,6,7 - mówimy 3 i 4 to razem 7)
- starsze dzieci mogą używać kostek do losowania równań z liczbami dwucyfrowymi: rzucamy dwoma kostkami jednocześnie - wyrzucamy np. liczbę 35, potem rzucamy kolejny raz - wyrzucamy np. liczbę 46; wylosowane dwie liczby dziecko może teraz dodać do siebie.
- przeliczanie w zakresie do 6 (jedna kostka) i do 12 (dwie kostki)
- wprowadzenie pojęć "więcej - mniej" poprzez porównywanie
- organizowanie gier dydaktycznych dla działań arytmetycznych (dodawanie, odejmowanie lub mnożenie)
- 2 kostki sześcienne o boku 4,5 cm
- kostki wykonane z estetycznej i trwałej pianki w dwóch kolorach
|